Şehristani'nin Filozoflarla Mücadelesi

Stok Kodu:
9786054495009
Boyut:
140-210-0
Sayfa Sayısı:
160
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-12-30
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%40 indirimli
220,00
132,00
9786054495009
685895
Şehristani'nin Filozoflarla Mücadelesi
Şehristani'nin Filozoflarla Mücadelesi
132.00
İslam felsefesine kelamcılar tarafından yöneltilen eleştiriler felsefe ve kelamın gelişiminde önemli bir etkiye sahiptir. Sürekliliğini koruyan bu sürecin sonunda kelamın felsefi formda kendisini ifade ettiği bir düşünüş biçimi de ortaya çıkmıştır. İslam düşüncesindeki ilk filozof olarak kabul edilen Kindi'nin (ö. 866) felsefeye yönelik eleştirinin felsefi bir tutum gerektirdiğine dair ifadeleri hatırlanırsa bu olgu daha iyi anlaşılacaktır. Felsefeye yönelik eleştiri kültürünün hiç kuşkusuz en önemli temsilcisi Gazali (ö. 1111)'dir. Gazali'nin "Tehafütü'l-Felasife"de ortaya koyduğu yaklaşım biçimleri kendisinden sonra ciddi bir gelenek oluşturmuş, sonraki felsefeciler ve kelamcılar için pek çok tartışma konusu ortaya çıkarmıştır. Bir başka eleştirel metin olan Şehristani'nin (ö. 1153) "Kitabu'l-Musaraa" adlı çalışması da özelde İbn Sina'ya genelde ise felsefenin temel önermelerinin zihinsel ve toplumsal hafızamıza kazınmasına vesile olmuş, felsefenin geniş kitlelere ulaşmasını da sağlamıştır.
İslam felsefesine kelamcılar tarafından yöneltilen eleştiriler felsefe ve kelamın gelişiminde önemli bir etkiye sahiptir. Sürekliliğini koruyan bu sürecin sonunda kelamın felsefi formda kendisini ifade ettiği bir düşünüş biçimi de ortaya çıkmıştır. İslam düşüncesindeki ilk filozof olarak kabul edilen Kindi'nin (ö. 866) felsefeye yönelik eleştirinin felsefi bir tutum gerektirdiğine dair ifadeleri hatırlanırsa bu olgu daha iyi anlaşılacaktır. Felsefeye yönelik eleştiri kültürünün hiç kuşkusuz en önemli temsilcisi Gazali (ö. 1111)'dir. Gazali'nin "Tehafütü'l-Felasife"de ortaya koyduğu yaklaşım biçimleri kendisinden sonra ciddi bir gelenek oluşturmuş, sonraki felsefeciler ve kelamcılar için pek çok tartışma konusu ortaya çıkarmıştır. Bir başka eleştirel metin olan Şehristani'nin (ö. 1153) "Kitabu'l-Musaraa" adlı çalışması da özelde İbn Sina'ya genelde ise felsefenin temel önermelerinin zihinsel ve toplumsal hafızamıza kazınmasına vesile olmuş, felsefenin geniş kitlelere ulaşmasını da sağlamıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat