9789753524179
689703
https://www.kasemkitap.com/modernist-zihniyetin-kritigi-cabirinin-kuran-anlayisi-ve-tefsir-yontemi
Modernist Zihniyetin Kritiği; Cabiri'nin Kur'an Anlayışı ve Tefsir Yöntemi
52.00
Türkiyeli okurun Muhammed Âbid el-Câbirî'nin fikirleriyle tanışıklığı, 1990'lı yılların başlarına kadar gitmektedir.
Özellikle ?Arap-İslâm Aklı'nın mahiyeti, oluşumu ve bugünkü durumuna ilişkin ?felsefî/siyasî' görüşleriyle dikkat
çeken müellif, ömrünün son yıllarında ?ilahiyat' alanına yönelmiş ve Kur'an üzerine eserler yazmıştır. Câbirî, bunun nedenini,
11 Eylül 2001 saldırılarının ardından Batı kamuoyunda gelişen İslâmofobi'ye karşı İslâm'ı savunmak olarak ifade ediyor
ve bu eserlerde sadece Müslümanları değil, gayrimüslim okuru da hedef kitle olarak seçtiğini söylüyor. Ona göre, bu
savunu, ancak Kur'an gerçeğini ?aslına uygun' bir şekilde kitleye anlatılarak yapılabilir. Bunun için ise, Kur'an'a ?siyasî' ve
?ideolojik' bir gözlükle bakmamak gerekir. Bu amaçla, Kur'an'ı ?hem kendisine, hem bize çağdaş" bir şekilde yorumlama çabasına
girişen Câbirî, önce, Ulûm'ul-Kur'an konularını ele aldığı Kur'an'a Giriş adlı kitabını kaleme alıyor ve genel manada
bir Kur'an tanımında bulunuyor. Fakat bir süre sonra, konuların çeşitliliğini gördüğü için ve mevzular arasındaki bütünlüğü
bozmamak için müstakil bir eser yazmanın gerekli olduğu kanaatine ulaştığından Fehmü'l-Kur'an adlı tefsirini yazıyor. Bu çalışmalarda güttüğü amacı ise, İslâm dininin temel kaynağını, müslüman olsun gayrimüslim olsun her okuyucuya tanıtmak şeklinde açıklıyor
Türkiyeli okurun Muhammed Âbid el-Câbirî'nin fikirleriyle tanışıklığı, 1990'lı yılların başlarına kadar gitmektedir.
Özellikle ?Arap-İslâm Aklı'nın mahiyeti, oluşumu ve bugünkü durumuna ilişkin ?felsefî/siyasî' görüşleriyle dikkat
çeken müellif, ömrünün son yıllarında ?ilahiyat' alanına yönelmiş ve Kur'an üzerine eserler yazmıştır. Câbirî, bunun nedenini,
11 Eylül 2001 saldırılarının ardından Batı kamuoyunda gelişen İslâmofobi'ye karşı İslâm'ı savunmak olarak ifade ediyor
ve bu eserlerde sadece Müslümanları değil, gayrimüslim okuru da hedef kitle olarak seçtiğini söylüyor. Ona göre, bu
savunu, ancak Kur'an gerçeğini ?aslına uygun' bir şekilde kitleye anlatılarak yapılabilir. Bunun için ise, Kur'an'a ?siyasî' ve
?ideolojik' bir gözlükle bakmamak gerekir. Bu amaçla, Kur'an'ı ?hem kendisine, hem bize çağdaş" bir şekilde yorumlama çabasına
girişen Câbirî, önce, Ulûm'ul-Kur'an konularını ele aldığı Kur'an'a Giriş adlı kitabını kaleme alıyor ve genel manada
bir Kur'an tanımında bulunuyor. Fakat bir süre sonra, konuların çeşitliliğini gördüğü için ve mevzular arasındaki bütünlüğü
bozmamak için müstakil bir eser yazmanın gerekli olduğu kanaatine ulaştığından Fehmü'l-Kur'an adlı tefsirini yazıyor. Bu çalışmalarda güttüğü amacı ise, İslâm dininin temel kaynağını, müslüman olsun gayrimüslim olsun her okuyucuya tanıtmak şeklinde açıklıyor
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.