9786057547651
699093
https://www.kasemkitap.com/korkunun-felsefesi-veya-kalbin-paradokslari
Korkunun Felsefesi veya Kalbin Paradoksları
297.00
1947 doğumlu Amerikalı filozof Noël Carroll, çağdaş sanat felsefesinin
önde gelen yazarlarından biridir, alanında birçok eseri bulunmaktadır.
Korkunun Felsefesi veya Kalbin Paradoksları adlı bu kitabında çağdaş
sanat sorunlarından sanat eseri ile alımlayıcısı arasındaki ilişkiyi özelde
korku türünün alımlayıcısıyla ilişkisi üzerinden ele almaktadır. Kitapta
ağırlıklı olarak korku türündeki roman, hikâye ve filmlerin geleneğinin
ve tarihçesinin yanı sıra türün kendine has dönemlerini inceler. Yazar,
kitabının bir tez olduğunu savunarak halihazırdaki alımlayıcı teorilerini
(sosyolojik, psikanalitik, feminist vb.) değerlendirerek kendi korku
felsefesi tezine ulaşır. Sıradan veya entelektüel, bir insanın nasıl olur da
daima kaçınarak tepki vermesi beklenen imgelerden haz alabildiğini,
türün neden bazı dönemlerde yeraltında kalıp neden diğer zamanlarda
yükselişe geçtiğini açıklar. Korku türünün yalnızca bir ergenlik
dışavurumu veya bir döneme özgü kalmayıp halen sürebildiğini
sorgulayan yazar korku türünde üretilmiş sanat eserlerinin yapısını
detaylarıyla ele alarak sınıflandırır. Yazar, sıradan okurun/izleyicinin
merak ettiği genel sanat felsefesi sorunlarını/ paradokslarını, yine
alımlayıcıdan yana sempati göstererek kapsamlı bir şekilde
cevaplamaktadır. Üstelik ortaya çıkardığı tezin diğer alttürlerle ilişkisini
ele alırken ileride yapılacak bu türden incelemeler için ufuk açıcı bir
çalışma sergiler.
1947 doğumlu Amerikalı filozof Noël Carroll, çağdaş sanat felsefesinin
önde gelen yazarlarından biridir, alanında birçok eseri bulunmaktadır.
Korkunun Felsefesi veya Kalbin Paradoksları adlı bu kitabında çağdaş
sanat sorunlarından sanat eseri ile alımlayıcısı arasındaki ilişkiyi özelde
korku türünün alımlayıcısıyla ilişkisi üzerinden ele almaktadır. Kitapta
ağırlıklı olarak korku türündeki roman, hikâye ve filmlerin geleneğinin
ve tarihçesinin yanı sıra türün kendine has dönemlerini inceler. Yazar,
kitabının bir tez olduğunu savunarak halihazırdaki alımlayıcı teorilerini
(sosyolojik, psikanalitik, feminist vb.) değerlendirerek kendi korku
felsefesi tezine ulaşır. Sıradan veya entelektüel, bir insanın nasıl olur da
daima kaçınarak tepki vermesi beklenen imgelerden haz alabildiğini,
türün neden bazı dönemlerde yeraltında kalıp neden diğer zamanlarda
yükselişe geçtiğini açıklar. Korku türünün yalnızca bir ergenlik
dışavurumu veya bir döneme özgü kalmayıp halen sürebildiğini
sorgulayan yazar korku türünde üretilmiş sanat eserlerinin yapısını
detaylarıyla ele alarak sınıflandırır. Yazar, sıradan okurun/izleyicinin
merak ettiği genel sanat felsefesi sorunlarını/ paradokslarını, yine
alımlayıcıdan yana sempati göstererek kapsamlı bir şekilde
cevaplamaktadır. Üstelik ortaya çıkardığı tezin diğer alttürlerle ilişkisini
ele alırken ileride yapılacak bu türden incelemeler için ufuk açıcı bir
çalışma sergiler.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.