Ensabü'l-Eşraf Hz. Peygamber'in(s.a.v) Hayatı ve Şahsiyeti (2 Kitap Takım); Siyasi ve Askeri Mücadeleleri

Stok Kodu:
9786059495646
Boyut:
150-220-0
Sayfa Sayısı:
1160
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-03-06
Çeviren:
Hikmet Akdemir
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%35 indirimli
800,00
520,00
9786059495646
693646
Ensabü'l-Eşraf Hz. Peygamber'in(s.a.v) Hayatı ve Şahsiyeti (2 Kitap Takım); Siyasi ve Askeri Mücadeleleri
Ensabü'l-Eşraf Hz. Peygamber'in(s.a.v) Hayatı ve Şahsiyeti (2 Kitap Takım); Siyasi ve Askeri Mücadeleleri
520.00
Belazürî 3. asrın en önemli tarihçilerinden biri sayılır ve o, gerçekten ‘fetih tarihçilerinin en meşhuru' unvanını hak etmiştir. Belazürî'nin ve onun Kitabü Cümel min Ensâbi'l-Eşrâf adlı eserinin İslam tarihinde tartışılmaz bir yeri vardır. Belâzürî bu kitabında sosyal ve iktisadî tarihi yazmış ve bunlara askerî ve siyasî tarihten daha fazla önem vermiştir. Hz. Peygamber'in (sallallahu ‘aleyhi ve sellem) Benî Adnan'ın ve diğer insanların efendisi olması hasebiyle Belazürî kitabının birinci cildini, İslâm'dan önce Arapların durumuna dair bir mukaddime ve Mekke-i Mükerreme'ye dair bazı haberlerle birlikte onun sîretine ayırmıştır. Hz. Peygamber'in (sallallahu ‘aleyhi ve sellem) sîretini bitirdikten sonra Benî Haşim b. Abdümenaf'ın eşrafının tarihine geçer. Yani İmam Ali (radıyallâhu ‘anh), onun ailesi ve Ebû Talib'in ailesinin tarihini yazar. Sonra Abbas ailesinin tarihine geçer. Böylece Benî Hâşim'in tarihini bitirince Benî Abdüşems b. Abdümenâf'ın yani Emevî Devleti'nin tarihini yazar. Abdüşems'in tarihi Belâzürî'nin kitabındaki en büyük yeri kaplar. Bu nedenle onun bu eseri Emevî Devleti'nin tarihi için en değerli bir kaynak haline gelmiştir. Zira başka hiçbir kaynakta bulamadığımız bazı rivayetleri onun bu eserinde görüyoruz. Bunun ardından Belazürî Kureyş'in diğer kollarının tarihini yazar. Akabinde Kureyş'e yakınlık sırasına göre diğer kabilelerin tarihine geçer ve Sakîf kabilesinin tarihini yazarak eserini bitirir. Yayınevi olarak biz de bu önemli eserin tümü olmasa da en azından Siyer'le ilgili ilk iki cildini, yani genelde Hz. Peygamber'in hayatı ve şahsiyetiyle siyasî ve askerî mücadelelerini ihtiva eden bölümü yayımlayarak, İslâm tarihini önemseyenler için araştırma yapılacak geniş bir alan açtığımızı düşünüyoruz.
Belazürî 3. asrın en önemli tarihçilerinden biri sayılır ve o, gerçekten ‘fetih tarihçilerinin en meşhuru' unvanını hak etmiştir. Belazürî'nin ve onun Kitabü Cümel min Ensâbi'l-Eşrâf adlı eserinin İslam tarihinde tartışılmaz bir yeri vardır. Belâzürî bu kitabında sosyal ve iktisadî tarihi yazmış ve bunlara askerî ve siyasî tarihten daha fazla önem vermiştir. Hz. Peygamber'in (sallallahu ‘aleyhi ve sellem) Benî Adnan'ın ve diğer insanların efendisi olması hasebiyle Belazürî kitabının birinci cildini, İslâm'dan önce Arapların durumuna dair bir mukaddime ve Mekke-i Mükerreme'ye dair bazı haberlerle birlikte onun sîretine ayırmıştır. Hz. Peygamber'in (sallallahu ‘aleyhi ve sellem) sîretini bitirdikten sonra Benî Haşim b. Abdümenaf'ın eşrafının tarihine geçer. Yani İmam Ali (radıyallâhu ‘anh), onun ailesi ve Ebû Talib'in ailesinin tarihini yazar. Sonra Abbas ailesinin tarihine geçer. Böylece Benî Hâşim'in tarihini bitirince Benî Abdüşems b. Abdümenâf'ın yani Emevî Devleti'nin tarihini yazar. Abdüşems'in tarihi Belâzürî'nin kitabındaki en büyük yeri kaplar. Bu nedenle onun bu eseri Emevî Devleti'nin tarihi için en değerli bir kaynak haline gelmiştir. Zira başka hiçbir kaynakta bulamadığımız bazı rivayetleri onun bu eserinde görüyoruz. Bunun ardından Belazürî Kureyş'in diğer kollarının tarihini yazar. Akabinde Kureyş'e yakınlık sırasına göre diğer kabilelerin tarihine geçer ve Sakîf kabilesinin tarihini yazarak eserini bitirir. Yayınevi olarak biz de bu önemli eserin tümü olmasa da en azından Siyer'le ilgili ilk iki cildini, yani genelde Hz. Peygamber'in hayatı ve şahsiyetiyle siyasî ve askerî mücadelelerini ihtiva eden bölümü yayımlayarak, İslâm tarihini önemseyenler için araştırma yapılacak geniş bir alan açtığımızı düşünüyoruz.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat